top of page

Godt nyttår til alle!


Jule og nyttårshelgen har foregått rolig mht Golden Globe Race 2018, da en brokkoperasjon ble gjennomført torsdag før jul. Da var den saken på plass også, og skal ikke gi meg problemer under seilasen (og blindtarmbetennelse var jeg så heldig å få i sommer). Jeg går ikke så langt som Monsen og bytter tenner, men skal ha en ekstra sjekk hos tannlegen min før jeg seiler hjemmefra, og har i tillegg fått litt råd fra han om hva jeg gjør om noe skulle skje. Ved neste årsskifte befinner jeg meg trolig i det sydlige Stillehavet, ikke langt unna det som kalles Point Nemo, det punktet i havet som ligger lengst unna land. I dette området er det flere ukers seilas nordover til nærmeste bebodde øyer som er Pitcairn og Påskeøya, og i syd er det Antarktis. Så her bør det ikke skje noe som man trenger hjelp for, da man i avstand er like langt fra folk her som det er fra Oslo til Nord-Afrika. I løpet av vinteren er det arbeid med båten og andre forberedelser som gjelder, og i tillegg skal jeg holde noen foredrag i forskjellige seilforeninger og andre plasser. Jeg må si jeg setter umåtelig stor pris på all støtten vi får til dette prosjektet og håper dere føler dere er «medeiere» i dette. Vi skal virkelig prøve og levere noe som vil være spennende å følge med på helt fram til målgang på vinteren/våren 2019.


Siste innlegg
Arkiv
Søk etter tags
Ingen tagger enda.
Følg oss
  • Facebook Basic Square
bottom of page